fbpx

Neviete, či si sporíte v druhom pilieri? Takto to zistíte

Share on facebook
Share on twitter

Zdieľať článok

Share on facebook
Share on twitter

Zdieľať článok

Nie ste si istý, čí máte založený druhý pilier? Máte niekoľko možností, ako to jednoducho zistiť aj z pohodlia domova a s minimálnou námahou. Pozrite sa, ako a kde sa môžete prihlásiť do svojho dôchodkového konta.

 

Pozrite si svoju výplatnú pásku

Najjednoduchší spôsob ako zistíte, či ste sporiteľom v druhom pilieri je, že sa pozriete na svoju výplatnú pásku. Ak ste sporiteľom, mal by sa na nej nachádzať údaj o tom, aká suma sa vám odvádza na starobné dôchodkové sporenie. Niekedy však na nej chýba, preto môžete využiť aj iné spôsoby, aby ste to zistili.

 

Zavolajte do sociálnej poisťovne

Rýchly a jednoduchý spôsob, ako zistíte či máte založený druhý pilier a či v ňom sporíte, je zavolať na telefonickú infolinku sociálnej poisťovne. Ak vám dajú kladnú odpoveď, môžete sa ešte opýtať, v akej správcovskej spoločnosti máte vedený účet.

Číslo infolinky sociálnej poisťovne: 0800 123 123

 

Opýtajte sa na pobočke osobne

Ak úradné záležitosti radi riešite osobne alebo máte cestu okolo sociálnej poisťovne, môžete sa informovať priamo na klientskom mieste, kde vám povedia, či ste sporiteľom v druhom pilieri a akú máte správcovskú spoločnosť. Nie je nutné ísť na úrad v mieste svojho trvalého pobytu, túto informáciu vám dajú na akejkoľvek pobočke.

 

Elektronicky

Ďalšou možnosťou je, že napíšete priamo do sociálnej poisťovne. Kliknite na link  https://www.socpoist.sk/callcentrum, kde na stránke zadáte svoje meno, kontaktné údaje, dátum narodenia a napíšete svoju otázku k druhému pilieru v znení:

Dobrý deň,

prosím vás o informáciu, či som sporiteľom v II. pilieri (SDS). Ak áno, v akej správcovskej spoločnosti mám vedený dôchodkový účet?

Vopred vám ďakujem a želám pekný deň.

S pozdravom

Meno a priezvisko

 

Ako kategóriu otázky vyberte Starobné dôchodkové sporenie – II. Pilier a nezabudnite otázku potvrdiť tlačidlom ODOSLAŤ.

Ukážka:

Ekofinancie

Ako zistím, v ktorom fonde sporím?

Štandardne nájdete všetky potrebné informácie o vašom dôchodkovom konte vo výročnom liste, ktorý posielajú správcovského spoločnosti vždy na začiatku roka. Ak ste však medzičasom menili adresu alebo vám výpis nechodí z iného dôvodu, môžete kontaktovať svoju správcovskú spoločnosť. Každá z nich poskytuje online prístup do účtu klienta, čo platí aj pre vás. Stačí, ak sa zaregistrujete a cez svoj profil zistíte, ako sa darí vašim peniazom.

Pre získanie prístupu do svojho účtu navštívte stránku svojej správcovskej spoločnosti a zaregistrujte sa.

 

Webové stránky jednotlivých spoločností, na ktorých sa môžete zaregistrovať:

Uniqa – https://moja.uniqa.sk/login/

NN – https://webklient.nn.sk/

VÚB Generali – https://www.vubgenerali.sk/isporitel/

Poštová banka – https://info.dsspabk.sk/auth/login

Allianz – https://ucty.allianzdss.sk/

Potrebujete sa poradiť?

Potrebujete odbornú pomoc alebo pomoc s riešením Vašej situácie?

Ako by ste ohodnotili tento článok?

Čím viac hviezdičiek tým lepší.

Priemerné hodnotenie: 5 / 5. Počet hodnotení: 4

Buďte prvý kto ohodnotí tento článok.

Ak považujete článok za užitočný...

Zdieľajte ho s ostatnými.

Je nám ľúto, že sa Vám článok nepáčil.

Povedzte nám čo by sme mohli zlepšiť.

Patrik Kunzo - Finančný poradca a expert na financie v oblasti životného poistenia, investícií, dôchodkov a hypoték.

O autorovi

Patrik Kunzo

Finančnému poradenstvu a sprostredkovaniu sa venujem takmer 15 rokov. Klientom pomáham pri optimálnom výbere a nastavení finančných produktov. Okrem toho sa venujem aj publikačnej činnosti.

Chcete sa poradiť alebo máte otázku?

Napíšte mi správu. Polia označené hviezdičkou sú povinné.

Potrebujete sa poradiť?

Potrebujete odbornú pomoc alebo pomoc s riešením Vašej situácie?

Mám záujem o e-knihu

Chcem dostať na email pripomienku, keď bude
e-kniha k dispozícií.