Nie ste si istý, čí si sporíte v druhom pilieri? Máte niekoľko možností, ako to jednoducho zistiť aj z pohodlia domova a s minimálnou námahou. Pozrite sa, ako a kde sa môžete prihlásiť do svojho dôchodkového konta.
Sporím si v druhom pilieri? Pozrite si svoju výplatnú pásku
Najjednoduchší spôsob ako zistíte, či ste sporiteľom v druhom pilieri je, že sa pozriete na svoju výplatnú pásku. Ak ste sporiteľom, mal by sa na nej nachádzať údaj o tom, aká suma sa vám odvádza na starobné dôchodkové sporenie. Niekedy však na nej chýba, preto môžete využiť aj iné spôsoby, aby ste to zistili.
Zavolajte do sociálnej poisťovne
Rýchly a jednoduchý spôsob, ako zistíte či máte založený druhý pilier a či v ňom sporíte, je zavolať na telefonickú infolinku sociálnej poisťovne. Ak vám dajú kladnú odpoveď, môžete sa ešte opýtať, v akej správcovskej spoločnosti máte vedený účet.
Číslo infolinky sociálnej poisťovne: 0800 123 123
Opýtajte sa na pobočke osobne
Ak úradné záležitosti radi riešite osobne alebo máte cestu okolo sociálnej poisťovne, môžete sa informovať priamo na klientskom mieste, kde vám povedia, či ste sporiteľom v druhom pilieri a akú máte správcovskú spoločnosť. Nie je nutné ísť na úrad v mieste svojho trvalého pobytu, túto informáciu vám dajú na akejkoľvek pobočke.
Elektronicky
Ďalšou možnosťou je, že napíšete priamo do sociálnej poisťovne. Kliknite na link https://www.socpoist.sk/callcentrum, kde na stránke zadáte svoje meno, kontaktné údaje, dátum narodenia a napíšete svoju otázku k druhému pilieru v znení:
Dobrý deň,
prosím vás o informáciu, či som sporiteľom v II. pilieri (SDS). Ak áno, v akej správcovskej spoločnosti mám vedený dôchodkový účet?
Vopred vám ďakujem a želám pekný deň.
S pozdravom
Meno a priezvisko
Ako kategóriu otázky vyberte Starobné dôchodkové sporenie – II. Pilier a nezabudnite otázku potvrdiť tlačidlom ODOSLAŤ.
Ukážka:
Ako zistím, v ktorom fonde sporím v druhom pilieri?
Štandardne nájdete všetky potrebné informácie o vašom dôchodkovom konte vo výročnom liste, ktorý posielajú správcovského spoločnosti vždy na začiatku roka. Ak ste však medzičasom menili adresu alebo vám výpis nechodí z iného dôvodu, môžete kontaktovať svoju správcovskú spoločnosť. Každá z nich poskytuje online prístup do účtu klienta, čo platí aj pre vás. Stačí, ak sa zaregistrujete a cez svoj profil zistíte, ako sa darí vašim peniazom a v akom fonde si sporíte.
Pre získanie prístupu do svojho účtu navštívte stránku svojej správcovskej spoločnosti a zaregistrujte sa.
Webové stránky jednotlivých spoločností, na ktorých sa môžete zaregistrovať:
Uniqa – https://moja.uniqa.sk/login/
VÚB Generali – https://www.vubgenerali.sk/isporitel/
Poštová banka – https://info.dsspabk.sk/auth/login
Allianz – https://ucty.allianzdss.sk/
Zistili ste, že sporíte v nesprávnom fonde?
Ak sporíte v dlhopisovom alebo zmiešanom fonde a do dôchodku máte viac ako 15-násť rokov, napíšte mi. Spolu nastavíme druhý pilier správne a tým si zaistíte lepší dôchodok do budúcna.
Bezplatnú konzultáciu si môžete dohodnúť tu – https://calendly.com/patrikkunzo alebo mi napíšte do formulára nižšie.