Audit zmlúv

Máte doma alebo vo firme zakladače a fascikle plné zmlúv a nevyznáte sa v nich? Nie ste si istí, či sú pre niektoré z nich pre vás výhodné? Nechajte si poradiť. Spoločne sa pozrieme na výhodnosť vašich finančných produktov a služieb, ktoré v súčasnosti využívate.

Účelom je jednoduchosť a kvalita

Počas mojej praxe som napríklad pomáhal klientke, ktorá mala uzavretých 15 zmlúv pre trojčlennú domácnosť. Po niekoľkých spoločných stretnutiach a hĺbkovom audite sme dospeli k záveru, že vzhľadom k jej príjmu sú sumy niektorých poistení, ktoré platí, privysoké. Navyše nemyslela pri nich na svoj dôchodkový vek. Ak by sme ich ponechali v danej podobe, v aktívnom veku by bola síce poistená nadštandardne, ale na dôchodku by ju nekryli. V rámci auditu sme počet zmlúv znížili na osem, niektoré sme upravili a nepotrebné zmluvy sme zrušili.

Popritom sa nám pre klientku podarilo pripraviť dôchodkový plán a znížiť splátku jej hypotéky o viac ako 200 eur bez nutnosti predlžovania doby splácania. Zistili sme, že má možnosť poberať si príspevok od zamestnávateľa na tretí pilier, ktorý aj využila. Zmenili sme fondy v druhom pilieri a nastavili sme ich efektívnejšie. Jej celková úspora vďaka auditu zmlúv a novým nastaveniam predstavovala viac ako 480 eur mesačne.

Audit podnikateľských zmlúv

V prípade podnikateľských zmlúv odporúčam firmám, aby si dali skontrolovať zmluvy každý rok alebo aspoň minimálne raz za dva roky. Situácia sa v rôznych firmách počas roka dynamicky mení a zmeny v oblasti stavu zamestnancov, skladov či obratov vnímajú finančné inštitúcie veľmi citlivo. Aj preto je dôležité zmluvy pravidelne aktualizovať.

Chcete sa poradiť alebo máte otázku?

Napíšte mi správu. Polia označené hviezdičkou sú povinné.